Известие

Collapse
No announcement yet.

Колко време живее ланда сондата???

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Колко време живее ланда сондата???

    Миналата година като купих колата ми играеха оборотите. Ходих на диагностика и ми казаха, че е от сондата. Смениха ми я и нещата се закрапиха. Тази година след около 10 000 км пак почна да подскача стреката и пак отидох на диагностика, в друг сервиз, и ми казаха че сондата не работи както трябва.
    Та въпроса ми е колко би трабвало да живее тази сонда?
    sigpicAlfa Romeo 146 1.4 TS / 11'99

  • #2
    На моята алфа сондата и беше оргиналдъ от 96 година не беше сменяна...

    изчисти си дебитомера, моторчето на празен ход и вакуум моторчето и ще се оправи !!!

    Последните неща които се сменят по тия коли са именно дебитомер и ламбда... но понеже в сервизите само лапат мангизи първо казват че е в тях проблема да ти одерат кожата !!!

    Погледни в търсачката и ще се умедиш сам !
    ex AlfaRomeo 145 2,0 QV -> Голямата ЛюбоФ
    Nissan Qashqai 2,0 140hp
    Renault Megane III Coupe 1,6 16V 110hp
    ShineRay XY350ST-2 StreetKiller

    Comment


    • #3
      Добър съвет ти даде колегата. Не бързай да сменяш пак ламбдата...
      Alfa Romeo 146 1.4 TS 16V 103hp '98 Junior - бивша

      Comment


      • #4
        Оборотите да ти играят от ламбдата ми звучи странно. А колко издържа за съжаление е правопропорционално на цената. Моята за 90 лв издържа под 10000км. Сега съм с BOSCH, дано повече не се налага да я сменям.
        Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
        Mazda 6 2.3 2005
        sigpic

        Comment


        • #5
          Някъде на 160 000 я дават да се сменя, поне на мойта 1.4 ТС. Така ми казаха в Бош сервиза.
          Alfa Romeo 145 1.4 16V TS
          Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer - ex
          Audi A4 1.9 TDI

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от LeoVin4i Покажи съобщение
            Някъде на 160 000 я дават да се сменя, поне на мойта 1.4 ТС. Така ми казаха в Бош сервиза.
            Вярно!

            Comment


            • #7
              А възможно ли е да дава такива отчети заради прецакан катализатор? Щото и той май си е заминал - с неговото премахване ще започна
              sigpicAlfa Romeo 146 1.4 TS / 11'99

              Comment


              • #8
                http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=15826

                http://clubalfaromeo.com/forum/showt...831#post283831

                http://clubalfaromeo.com/forum/showt...831#post283831

                разгледай
                ----------
                145 / 1.6 Boxer / 103hp--- ex
                156 1.8 ts -- momo салон , 99
                ___________

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от clockmaster Покажи съобщение
                  Миналата година като купих колата ми играеха оборотите. Ходих на диагностика и ми казаха, че е от сондата. Смениха ми я и нещата се закрапиха. Тази година след около 10 000 км пак почна да подскача стреката и пак отидох на диагностика, в друг сервиз, и ми казаха че сондата не работи както трябва.
                  Та въпроса ми е колко би трабвало да живее тази сонда?
                  Ами да ти кажа оригиналния бош при мен не можа да изкара 30к км по едно време взе да записва две грешки едната за верига на късо а другата че при работа стойностите и са над лимитите, А иначе си отчиташе що годе нормално но преброяването на грешките взе да зачестява и отново нова оригинална Бош (не универсална и първия път беше така ама)
                  156 1,8 ТS 99
                  Nissan Murano 2005

                  Comment


                  • #10
                    Сондата може да се прецака и за 5 000км,но може да изкара и двайсекратно повече.Зависи от състоянието на мотора.Освен диагностикатата с компютър , има и един по-прост,но пренебрегван от мнозина начин.Мотора има проблем:откачаш ламбдата и ако няма промяна -не е от нея.Ако се подобрява-.Разбира се,това е много опростен и много пъти недостатъчен метод за пълна диагностика,но често дава добър резултат!
                    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                    Comment


                    • #11
                      Ето линка, към сайта на бош дето ги пише тия числа, които и от бош сервиза явно ги знаят (начи има и в БГ някои представители на големи компании дето поназнайват някои верен факт ). За сверка съм пуснал и линк към английския сайт със същите данни ама в мили, начи "имаме съвпадение"
                      Сеа тука възниква въпроса, ако колата е на 200 000 хиляди километра и е с оригиналната сонда, пак ли тряба да не бързаме да я сменяме. Като се прибави и факта, че повечето от тия коли между нас и пъврия си собственик са минали през някои джамбазин, кой знае колко и е пробега на тая сонда Пък при положение че тия дето са я измислили и произвели казват колко и е максимума, и препоръчват да се проверчва на 30 000 км, щото явно в зависимост от обстоятелствата може даде фира и по-рано, незнам дали не е добре да се сменя както си пише по документацията

                      http://www.bosch.bg/bg/products/car_...ambda_spec.htm
                      http://www.boschautoparts.co.uk/pcLamb4.asp?c=2&d=1

                      Сега, тука искам да помоля колегите дето са по-наясно, ако някои има информация, понеже темата е в раздел 145/146, на тия коли, в зависимост от тва дали са боксер/Т.С. и годината на производство, оригиналните ламбда сонди към кой от посочените типове спадат (щото 160К е максималното, а някои видове се сменят по-често), да го публикува тука и да си знем кой кога е за нова ламбдичка
                      Пък ако някои има данни и за другите модели - предполагам ще се измисли къде във форума да бъдат поместени
                      Last edited by Sm0k; d.m.y г., 18:27.
                      Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015
                      Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997 [Ex]

                      Comment


                      • #12
                        Аз бих започнал от почистване на МПХ както вече ти казаха, но дебитомера бих пипал в краен случай, че понякога се прецаква и от почистване!
                        The greatest of all scientific hobbies!

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Sm0k Покажи съобщение
                          Ето линка, към сайта на бош дето ги пише тия числа, които и от бош сервиза явно ги знаят (начи има и в БГ някои представители на големи компании дето поназнайват някои верен факт ). За сверка съм пуснал и линк към английския сайт със същите данни ама в мили, начи "имаме съвпадение"
                          Сеа тука възниква въпроса, ако колата е на 200 000 хиляди километра и е с оригиналната сонда, пак ли тряба да не бързаме да я сменяме. Като се прибави и факта, че повечето от тия коли между нас и пъврия си собственик са минали през някои джамбазин, кой знае колко и е пробега на тая сонда Пък при положение че тия дето са я измислили и произвели казват колко и е максимума, и препоръчват да се проверчва на 30 000 км, щото явно в зависимост от обстоятелствата може даде фира и по-рано, незнам дали не е добре да се сменя както си пише по документацията

                          http://www.bosch.bg/bg/products/car_...ambda_spec.htm
                          http://www.boschautoparts.co.uk/pcLamb4.asp?c=2&d=1

                          Сега, тука искам да помоля колегите дето са по-наясно, ако някои има информация, понеже темата е в раздел 145/146, на тия коли, в зависимост от тва дали са боксер/Т.С. и годината на производство, оригиналните ламбда сонди към кой от посочените типове спадат (щото 160К е максималното, а някои видове се сменят по-често), да го публикува тука и да си знем кой кога е за нова ламбдичка
                          Пък ако някои има данни и за другите модели - предполагам ще се измисли къде във форума да бъдат поместени
                          Може естествено, ама сещаш ли се, труда на Паисий ще изглежда като попълване на детски лексикон.

                          Сондите за оригинално вграждане са много модели, които в последствие са заменени от унимерсални 7 вида и 2 планарни.

                          Боксер/Туин Спарк; 1.3, 1.4, 1.6, 1.7, 1.7 16в, 1.8, 2.0; варианти на Бош Мотроник, Рочестър - комбинациите са много и ще бъде трудно да ги изброя тук.

                          Ще се пробвам, в отделна тема в Технически Справочник, някой ден да ги изброя. Малко време ще ми трябва...

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
                            Боксер/Туин Спарк; 1.3, 1.4, 1.6, 1.7, 1.7 16в, 1.8, 2.0; варианти на Бош Мотроник, Рочестър - комбинациите са много и ще бъде трудно да ги изброя тук.

                            Ще се пробвам, в отделна тема в Технически Справочник, някой ден да ги изброя. Малко време ще ми трябва...
                            Ясно... Мерси предварително
                            Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015
                            Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997 [Ex]

                            Comment

                            Working...
                            X